понеділок, 21 листопада 2016 р.

Запіканка "Рис з яблуками" за рецептом моєї мами і Ольги Франко


Останнім часом мені хочеться відтворювати рецепти моєї мами, ті що викликають у мене ностальгію, радість і дитячі спогади. Запіканка "Рис з яблуками" саме така страва. Вона надзвичайно смачна, корисна і проста у приготування, така собі альтернатива яблучному пирогу. Але я й припустити не могла, що мамин рецепт цієї страви і рецепт, знайдений у книжці Ольги Франко "Перша українська загально-практична кухня" 1929 року майже ідентичні.
Інгредієнти. 200 г рису, 300 мл молока, 250-300 мл води, 100 г цукру, 2 яйця, 50 г масла, 4 яблука (500 г), 1 пачка ванільного цукру, 1 ч. л. кориці, лимонний сік, 1 ст. л. сметани.

А ось і фото рецепту з книжки Ольги Франко, він як завжди, лаконічний. Давненько я не гортала цієї старовинної книжки, скучила за її мовою. Для порівняння даю світлину з сучасного перевидання "Першої української загально-практичної кухні", буде такий собі переклад.


З старовинним рецептом ознайомилися, а тепер пропоную перейти до приготування Запіканки за маминим рецептом. В каструлю влити воду і молоко, висипати цукор, поставити на вогонь. Як почне кипіти всипати рис. Варити 10-12 хвилин, час від часу помішуючи. 

Забрати з плити. В гарячий рис додати масло, вимішати. Охолодити.

Яблука почистити, порізати невеличкими шматочками. 


Порізані яблука скропити лимоном, додати ванільний цукор і корицю, вимішати.

Форму змастити маслом, посипати борошном. 

В охолоджений рис додати яйця, вимішати. 

Половину рису викласти у форму. 

Викласти яблука.
 Поверх яблук викласти решту рису, змастити сметаною. 

Пекти в розігрітій до 180 градусів духовці 40-45 хвилин. Гаряча запіканка доволі крихка, тому перш ніж її різати варто злегка охолодити.



Рис, яблука, кориця - класичний смак, смак мого дитинства. Це справді дуже смачно, гарний варант для недільного сніданку чи буденної вечері. Я дуже тішуся, що приготувала цю страву, адже востаннє її робила, коли мені було 14-15 років, з того часу багато води витекло:). Я чітко пам'ятаю той момент, як я старалася, варила рис, викладала яблука, змащувала запіканку сметаною і пекла, переживаючи, щоб все вийшло не гірше як у мами. А тоді, до речі, вийшло доволі добре. Впевнена, тепер робитиму її частіше.






Щодо рецепту, знайденому у книжці Ольги Франко. Він і справді дуже схожий. Єдине, що тут немає яєць в рисі, а цукор додається не до рису, а до яблук. А ще тут є родзинки.До речі, до яблук можна додавати не лише їх, а ще горіхи, в'ялені вишні чи журавлину чи інші сухофрукти, вони лише додадуть смаку багатства. Ось такий світ кулінарії непередбачуваний і тісний:)).

Немає коментарів:

Дописати коментар