вівторок, 15 березня 2016 р.

Вишневий торт за рецептом Ольги Франко

Старовинна випічка - це окрема тема для дискусій. Переглянувши декілька рецептів тортів з "Першої української загально-практичної кухні" Ольги Франко, я вже знаю кілька важливих запорук смачного торта: багато яєць, мигдалю та шоколаду:). Втім, почати пізнавати світ випічки Ольги Франко вирішила з більш доступного варіанту, там лише 10 яєць:). Першим вирішила спекти Вишневий торт, хоча б я його, швидше за все, назвала цвібаком (бісквітом) з вишнями.     
За традицією на початку опису приготування, наводжу оригінальний рецепт: "20 дека масла розтерти із 20 деками цукру, 2 жовтками, 8 яйцями і 20 деками змелених мікдалів. Коли маса гладка додати цитринової шкірки, ложочку цинамину, 20 дека тертої булки або 20 дека булки намоченої в молоці і добре витисненої, в кінці склянку сухих вишень (конфітюри без соку). Вимішати і спечи як звичайно".

Під час випікання цього торта я дотримувалася оригінальної рецептури, хоча й не обійшлося без незначних коректив. Мигдаль я замінила грецькими горіхами, а вишні взяла заморожені. А так робила все, як книжка пише:).
Інгредієнти: 200 г масла, 200 г цукру, 2 жовтки, 8 яєць, 200 г змелених грецьких горіхів, цедра з 1 лимона, 1 ч. л. кориці, 1 склянка замороженої чи свіжої вишні без кісточок.
Особливість цього торта-пирога,в  тому, що у ньому не міститься ні грама борошна. А його роль виконують мелені горіхи та мелені сухарі. Скажу відверто вперше печу пиріг з сухарями, у мене навіть були сумніви щодо цього, проте моя мама їх одразу ж розвіяла, сказавши, що колись такі бісквіти були доволі поширеними. Тож з чистими помислами і без сумнівів я приступила до роботи.
Масло кімнатної температури розтерти з цукром. 

Додати жовтки та яйця і збити до пишної білої маси. 


Грецькі горіхи змолоти. 


Додати до яєчної суміші, продовжувати збивати. 

З лимона зняти цедру. 

До суміші додати корицю та цедру. Булку змолоти в блендері. 


Просіяти через сито і додати в тісто. Продовжувати збивати, але вже на менших обертах міксера чи комбайна.

Вишню розморозити, відтиснути сік і дати в тісто, акуратно вимішати. 

Роз'ємну форму, розміром 22-24 см, вистелити пергаментом, змастити маслом, посипати борошном. Викласти у форму тісто, розрівняти.

Випікати, в розігрітій до 180 градусів духовці 40-45 хвилин.

Готовий пиріг прикрасила за допомогою трафарету та цукру-пудри, адже хотілося максимально відтворити його автентичний вигляд. Думаю, мені це вдалося:).



А тепер трішки про смак, навіть з самих складників було зрозуміло, що це доволі незвичний торт. Так воно і є, втім, він доволі смачний. Тут яскраво виражений горіховий смак. В цей торт я точно не б давала вишневе варення чи консервовані вишні, лише свіжі чи морожені, адже вони дають дуже цікаву кислинку, яка гармонійно поєднується з солодким тістом.

Кожна епоха - має своє обличчя, і кулінарне в тому числі. Кулінарне обличчя того часу, який я по-трохи оживляю на своїй кухні, дуже різне: у ньому поєднується простота з багатокомпонентністю, здорова їжа з дуже масною, дешеві страви з дорогими та навіть екзотичними.
Особливість цього торта-пирога в тому, що під час його приготування взагалі не використовується борошна - замість нього мелені сухарі та горіхи. В результаті виходить доволі смачно.
 Загалом - це третій рецепт зі старовинної книжки 1929 року Ольги Франко, який відтворила на своїй кухні. Тож я вже готова ділиться першими враженнями від приготування за цими рецептами:). Насамперед, перше слово-характеристика, яке весь час у мене на язиці, це "домашні страви". Я й справді від них віє домашнім затишком, вони дуже теплі і родині, так і бачиться великий родинний обід чи вечеря з кількома стравами і доброю компанією.

Погодьтеся, що ця страва більше схожа на пиріг, аніж на торт. Хоча як не назви, все одно смачно!

Немає коментарів:

Дописати коментар