вівторок, 22 березня 2016 р.

Тістечка на пиві, або Солені ломанці за рецептом Ольги Франко


Є страви, котрі завжди навіюють ностальгію та є своєрідною машиною часу, адже переносять нас у той час, коли ми були щасливими. Ці тістечка, рецептом яких я з радістю ділюся з вами, є особливими для мене. Адже вони надзвичайно схожі за смаком до того печива, котре пекла моя бабуся Парасковія і традиційно зберігала його у великому зеленому баняку. Це були цибульники - тістечка замішені на мелених шкварках, з цибулею та кмином. Смакота. Рецепт тістечок, який знайшла в "Першій українській загально-практичній кухні" Ольги Франко зовсім інший, втім їхній смак навіяв на мене дивовижний ностальгічний настрій. Отакі от бувають дива.
Гортаючи кулінарну книжку Франко і, натрапивши на рецепт Солених ломанців у мене одразу загорілися очі. Адже мені давненько хотілося спекти солені тістечка за старовинним рецептом. У мене якесь особливе ставлення до такої випічки:). Випробувати на практиці цей рецепт не викликало особливих труднощів, адже майже усі складники, з яких готуються ці тістечка, у мене були. Звісно, окрім пива:). Але й це не проблема, адже пиво - це явно не дефіцит нашого часу:).

Цей рецепт майже не зазнав моїх змін чи інтерпретацій), робила все так, як книжка пише, ну хіба що трішки по-іншому замісила тісто, додала дрібку сушеного чебрецю і вирізала тістечка за допомогою спеціального трафарету, а не різала ножем квадратики, як радить Ольга Франко. А перш ніж розповісти як я готувала це чудо-печиво, процитую оригінальний рецепт:
"Втерти 20 дека масла, долити потроха 1/2 скл. добірного пива, обсипати 30 дека муки (2 і 1/2 скл.), 2 ложечки кмену і 1 і 1/2 ложочка соли. Місити аж відставати ме від рук, розвалкувати, покраяти на квадратики, наколоти видельцем і дати на 10 хвиль до рури, щоб зарумянилися".
Інгредієнти: 200 г масла, 0,5 скл. пива (я брала темне), 300 г борошна, 2 ч. л. кмину, 1,5 ч. л. солі.
Борошно просіяти у велику миску, додати сіль, кмин, можна дати дрібку сухого чебрецю. Перемішати борошно зі спеціями.
Масло порізати кубиками, викласти до борошна.
Масло з борошном перетерти руками до утворення вологої крихти.
Долити пиво...
... і замісити м'яке тісто. За потреби ще додати борошна. 

Тісто тонко розтачати.
 Виробити тістечка, можна за допомогою ножа нарізати квадратики, а можна повирізати різні форми - від квіточок до смішних чоловічків:).

 Наприкінці вирізання тістечок дала волі фантазії і з допомогою фігурного ножа виробила печиво чудернацької форми.
Деко вистелити пергаментом, викласти печиво.
І пекти в розігрітій до 180 градусів духовці 10-15 хвилин. 
Готове печиво, за давньої традицією моєї сім'ї я склала в баняк:).


Смак цього печива перевершив усі мої сподівання. Воно дуже смачне і пікантне. Його я точно пектиму ще і ще, і можливо коли я вже стану бабусею, мої внуки також згадуватимуть про якесь дивовижне солене печиво, котре їхня бабця чомусь зберігає в каструлі:). 


 Цим печивом можна смакувати просто так без приводів та інших витребеньок:). Але не варто забувати, що воно буде й ідеальною закускою до доброго пива:).

 А це незвичне фото допоміг мені зробити вітер:). За це йому великі спасибі. 

Смачних експериментів і радісної ностальгії!

Немає коментарів:

Дописати коментар