вівторок, 8 березня 2016 р.

Грінки з печерицями за рецептом Ольги Франко



Цим рецептом розпочинаю свою смачну авантюру-дослідження "Першої української загально-практичної кухні" Ольги Франко. Моє око впало саме на цю страву, тому що вона доступна, проста, легка, смачна і точно стане прикрасою як буденного, так і святкового столу.  
З понад 1400 рецептів страв, які поміщені в цій дивовижній книзі, насамперед шукаю ті, котрі мені самій було б цікаво спробувати, які не були б обтяжливими для мого гаманця, не займали багато часу, і які б змогли прижитися й на кухнях інших господинь. І якщо чесно, то цей рецепт примітила давніше, читаючи статтю про кулінарну спадщину Ольги Франко Валентини Неліної для "України молодої". І він мене не розчарував. "Грінки з печерицями", як на мене, ідеальний варіант, який я уже встигла випробувати на своїх гостях. Їм сподобалися! І мені теж!  

Перш ніж перейти до моєї інтерпретації старовинного рецепту Ольги Франко, наведу оригінальний текст. Він доволі лаконічний: "Покраяні печериці підсмажити з дрібно покраяною цибулею, ложкою масла, в кінці досипати ложку тертого острого сира, ложку тертої булки, посолити, приперчити і прохолодити. Змішати добре з 1-2 сирими яйцями, наложити грубо на присмажені грінки і грінки міцно підігріти".   


Інгредієнти: 0,5 кг печериць, 1 цибуля, 1 ст. л. вершкового масла, 100 г твердого гострого сиру, 2 ст. л. мелених сухарів з білої булки, 1 яйце, 1 батон (думаю, на чорному хлібі також буде смачно), сіль, перець за смаком, дрібка меленого мускатного горіха, мелених сушених білих грибів.

Батон порізати тонкими скибочками. 

Сир потерти на грубій тертці.

Цибулю порізати кубиками. 

Печериці помити, почистити від шкірки, порізати кубиками. Загалом цей процес займає близько півгодини. У наш динамічний час, хочеться робити все швидше, тому як варіант гриби можна порізати крупно, потушити, а тоді пропустити через м'ясорубку. Мені ж хотілося максимально повторити автентичний рецепт. 

На суху сковороду дати ложку вершкового масла, порізану цибулю і дрібку солі. Потушити до напівготовності. 

Додати печериці, можна ще дати з пів ложки масла.

Тушити на сильному вогні, час від часу помішуючи, поки не випарується зайва рідина. Через те, що печериці дрібно порізані рідини буде чимало, не лякайтеся, вона випарується з часом:). Гриби посолити, приправити до смаку. Я дала дрібку меленого мускатного горіха, чорного перцю, і свою секретну приправу - мелені сушені гриби. Все ретельно вимішати.

Додати мелену булку, натертий сир, перемішати. 


Зняти з вогню, охолодити. Додати яйце, вимішати. 


Накласти на нарізаний батон, викласти на деко. 

Запекти в в розігрітій до 180 градусів духовці до рум'яної скоринки. Готові грінки посипала порізаною зеленою цибулькою, весна як не як.   




А тепер ділюся враженнями. Я в захваті від смаку цієї страви. Дуже люблю гарячі канапки, проте ніколи не робила їх з грибами, цей варіант мені засмакував на всі сто. А ще дуже рада, що рецепт, якому мінімум років 87 ожив на моїй сучасній кухні:). Дуже складно передати словами враження від такої оказії. Тож напишу лаконічно, це круто!


 В "Першій українській загально-практичній кухні" надзвичайно багато рецептів, аж очі розбігаються. Цей рецепт мене зачепив своєю простотою та доступністю, адже смак страви, як на мене, не залежить від складності її приготування. Тому рекомендую "Грінки з печерицями" усім, хто не любить довго стояти на кухні, витрачати на страви багато грошей чи віддає перевагу вегетаріанській їжі.  
Можна подавати до різноманітних бульйонів та зупок, а також до легких салатів. Знаю точно, що салат "Нісуаз" смакує з ними неперевершено:).

Згадуючи страви, які готувала моя бабця, мене не полишало враження, що це саме той рецепт, який готувала і вона. І загалом у ньому дуже гармонійно поєднується простота давнини і лаконізм сучасності. Цей рецепт взяла собі на замітку, готуватиму його ще і ще! 
А мені лише залишається побажати усім смачної весни!
P.S. Жодна жабка, равлик чи черепаха - не постраждали:).

Немає коментарів:

Дописати коментар